divendres, 8 d’octubre del 2010

Triadu div poet 8 10 10

La darrera setmana va morir Joan Triadú, (1921- 30 de setembre 2010) va esser pedagog, escriptor , crític literari, i un home de fermes conviccions personals que ha fet molt per la poesia en general i catalana . Es un fragment seu , que es va llegir al seu enterrament .
Joan Triadu murió el pasado 30 de setiembre; fue un exponente máximo cultural, pedagógico, de profundas convicciones y amor en favor de la poesía y en especial de la poesía catalana. Este un fragmento suyo, fue leído en su entierro
“Alguna cosa es mor cada dia, sí, i de vegades sembla que se’n morin més que no en neixin (...). El signe mortal del nostre temps ens convida sempre a la contradicció, a una certa mesura humana de combatre’l o d’acceptar-lo, lligada indubtablement al sentit del cristianisme, on Déu dóna als homes aquesta mateixa oportunitat i es fa amb ells i d’ells, també mediterràniament (...) La poderosa confiança en Déu que hi ha en l’home ens defensa contra el desastre total. Cada jove que neix a la coneixença dels quatre límits del seu cel ens dóna una prova més que aquella confiança no s’ha perdut: mentrestant van mancant de sentit els arguments elegíacs que voldrien situar-nos en un feliç ahir o abans d’ahir, desaparegut el qual no hi hauria demà possible. El nostre demà és el del que neix avui”
"Alguna cosa muere cada día, sí, y a veces parece que sean más las que nacen que las que mueren (...). El signo mortal de nuestro tiempo nos invita a la contradicción, a una cierta manera humana de combatirlo o de aceptarlo, unida indudablemente al sentido del cristianismo, donde Dios da a los hombres esta misma oportunidad y se hace con ellos y de ellos, también mediterráneamente (...). La poderosa confianza en Dios que hay en el hombre nos defiende frente al desastre total. Cada joven que nace al conocimiento de los cuatro límites de su cielo nos da una prueba más que aquella confianza no se ha perdido: mientras van quedando sin sentido los argumentos elegíacos que quisieran situarnos en un feliz ayer o anteayer, tras el cual, ya desaparecido, no habría mañana posible. Nuestro mañana es el de lo que nace hoy."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada