divendres, 24 de desembre del 2010

Div Poe Nadal 2010 Marius Torres

Bon Nadal

TOT ESPERANT QUE LA PAU NO SIGUI NOMES UN MOT ESTACIONAL DE DESEMBRE, SINÓ UN ESFORÇ DE TOTS PER A TOTS.

Feliz Navidad

ESPEREMOS QUE LA PAZ QUE ESTOS DIAS NOS DESEAMOS, NO SEA UNA PALABRA VACUA, QUE SOLO LA RECORDEMOS  POR ESTAS FECHAS.
Eduard Sagarra i Trias 
  
Si m' haguessis fet néixer...

Si m'haguessis fet néixer gra de blat,
que seria senzill d'arribar a ser espiga!
Llucar,néixer, florir en l'aire assolellat,
entre olivers, en una terra amiga.

Si m'haguessis fet néixer raig de llum,
d'aquesta llum, Déu meu, que a tu no t'enlluerna,
m'hauria estat donat de no triar el meu rumb;
el meu destí fora una recta eterna.

Però m'has creat home, fecund, fort.
Has obert un camí a la meva mesura,
i cada instant he de buscar l'estel del nord
en la nit nostra, però obscura.

Tinc por- tinc confiança.
Servitud no hi hauria més dura que la de l'home lliure
si,tant mes fatigat com més s'hagués perdut,
pogués perdre el repòs del teu somriure.

MÀRIUS TORRES(26 desembre 1936)
Si me hubieras hecho nacer grano de trigo ..." de Màrius Torres
Si m'haguessis fet néixer gra de blat, Si me hubieras hecho nacer grano de trigo, 
que seria senzill d'arribar a ser una espiga! que sería sencillo de llegar a ser una espiga! 
Llucar, créixer, florir en l'aire assolellat, Vislumbrar, crecer, florecer en el aire soleado, 
entre olivers, en una terra antiga. entre olivos, en una tierra amiga. 

Si m'haguessis fet néixer raig de llum, Si me hubieras hecho nacer rayo de luz, 
d'aquesta llum, Déu meu, que a tu no t'enlluerna, de esta luz, Dios mío, que a ti no te deslumbra, 
m'hauria estat donat de no triar el meu rumb: me habría sido dado de no elegir mi rumbo: 
el meu destí fóra una recta eterna. mi destino al margen de  una recta eterna. 

Però m'has creat home, fecund, fort. Pero me has creado hombre, fecundo, fuerte. 
Has obert un camí a la meva mesura, Has abierto un camino a mi medida, 
ia cada instant he de buscar l'estel del nord y a cada instante tengo que buscar la estrella del norte 
en la nit nostra, viva, però obscura. en  nuestra noche, viva, pero oscura. 

Tinc por -tinc confiança. Tengo miedo-tengo confianza.
Servitud Servidumbre más dura
no hi hauria més dura que la del home lliure no existiría que la del hombre libre 
si, tant més fatigat com més s'hagués perdut, que ,  sintiéndose más fatigado cuanto mas se  hubiera perdido, 
  pogués perdre el repòs del teu somriure.pudiera perder el reposo de tu sonrisa. 

Màrius Torres Màrius Torres 26 Diciembre 1936º

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada