divendres, 25 de gener del 2013

Rafel Bordoy i Garcilaso div 25 1 13

Un prec personal  als qui ens representen : Demanaria a tots plegats que, apart de tenir en comú la Mediterrània, aconseguíssim   que els camins no fossin desavinents. No ens ho podem permetre com a societat  i país del segle XXI.

Como señala Garcilaso deberíamos, en pleno siglo XXI ,que no se nos olvide el camino “por do he venido”. La responsabilidad colectiva de este país  nos lo exige, y  especialmente  lo exigimos a  quienes deben representarnos.


"........... Ara,el camins serpentegen d,enyorança
per fanàtics indrets, desavinents
Mai més no es trobaran
la vinya i la olivera
ni mullarà la pluja dels meus versos
la terra del teu nom.
Sols tenim en comú el Mediterrani............."

El blau de la distancia. Rafel Bordoy.Pomar  (Alcúdia, Mallorca el 17 d'octubre de 1936)




SONETO I

Cuando me paro a contemplar mi estado
y a ver los pasos por do me han traído,
hallo, según por do anduve, perdido,
que a mayor mal pudiera haber llegado;
mas cuando del camino está olvidado,
a tanto mal no sé por do he venido;
sé que me acabo, y más he yo sentido
ver acabar conmigo mi cuidado.
Yo acabaré, que me entregué sin arte
a quien sabrá perderme y acabarme
si quisiere, y aún sabrá querello;
que, pues mi voluntad puede matarme,
la suya, que no es tanto de mi parte,
pudiendo, ¿qué hará sino hacello?


Garcilaso de la Vega

Nacio en Toledo  entre 1498 y 1503  – 14 Octubre 1536. Poeta y militar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada