divendres, 10 de juny del 2016

Marius Torres

Segur que l’he trames en algun anterior divendres , però no hi fa res, l’home segueix sense esser prudent  i la reiteració de les eleccions i el desacord ,pandèmic, ho fan  mes pales que mai
Bon cap de setmana estiuenc
Buen fin de semana yaveraniego .
Seguramente ya lo he remitido hace algunos años . El hombre sin embargo siegue sin ser prudente y reiterando elecciones en un desacuerdo impenitente y pertinaz  .
 
PARAULES DE LA NIT

Home, sigues prudent . Amb la teva mesura,
ni et pots mesurar tu, ni estrènyer l'Univers.
Fusta en la meva mar, ombra en el meu esmerç,
limita't a la llei de la teva natura.

Alça ,si et plau ,els ulls en la tenebra, vers
els estels que clivellen la meva carn obscura.
Compara't al seu brill , i pensa ,criatura,
què val un ideal, una llàgrima , un vers.?

Mes no et torbi l'esclat de la meva grandesa.
Cada flor te un perfum, i cada ànima pesa
en el fons del meu cor on l'etern es present.

Que la meva amplitud et doni confiança
en el braç que ens sosté en la roda que avança
i en el Sol que veuries si jo fos transparent

                  (febrer de 1937)

                                MARIUS TORRES 


PALABRAS DE LA NOCHE 

Hombre se prudente . Con tu medida
ni te puedes medir  ni obligar al universo.
Madera de mi mar ,sombra en mi esfuerzo
limítate  a la ley de tu naturaleza.

Alza , por favor ,los ojos en la  tiniebla hacia
las estrellas que  se hunden en mi carne oscura .
Compárate con su brillo ,y piensa, criatura ,
cuanto qué vale un ideal , una lagrima un verso .

Pero no te turbe la explosión de mi grandeza.
Cada flor tiene un perfume y cada alma pesa
en el fondo de mi corazón donde el eterno está presente.

Que mi amplitud te de confianza
en el brazo que nos sostiene en la rueda que avanza
y en el sol que verías si yo fuera transparente .

Marius Torres
( Traducc Muy Libre EST)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada