divendres, 16 de març del 2018

ASSAIG DE CÀNTIC EN EL TEMPLE

Versos del gran   Salvador Espriu que molts nomes  coneixem primers  i darrers versos
Avui   son encara vigents !!!!
 
Versos del gran Salvador Espriu muy conocidos y recitados, al menos los primeros i la ultima estrofa  
 
ASSAIG DE CÀNTIC EN EL TEMPLE

Oh, que cansat estic de la meva
covarda, vella ,tan salvatge terra,
i com m'agradaria d'allunyar-me’n
nord enllà,
on diuen que la gent es neta
i noble ,culta, rica ,lliure,
desvetllada i feliç!

Aleshores a la congregació els germans dirien
desaprovant: “Com l'ocell que deixa el niu,
així l'home que se’n va del seu indret",
mentre jo, ja ben lluny ,em riuria
de la llei i de l'antiga saviesa
d'aquest meu àrid poble

Però no he de seguir mai el meu somni
i em quedaré aquí fins a la mort.
Car soc també molt covard i salvatge
i estimo, a mes, amb un
desesperat dolor
aquesta pobra,
bruta, trista, dissortada pàtria.

 
 
SALVADOR ESPRIU
 
ENSAYO DE CÁNTICO EN EL TEMPLO

¡Oh, qué cansado estoy
de mi cobarde, vieja, tan salvaje tierra,
y cómo me gustaría alejarme,
hacia el norte,
en donde dicen que la gente es limpia
y noble, culta, rica, libre,
despierta y feliz!
Entonces, en la congregación, los hermanos dirían,
desaprobando: «Como el pájaro que deja el nido,
así el hombre que abandona su lugar»,
mientras yo, bien lejos, me reiría
de la ley y de la antigua sabiduría
de mi árido pueblo.
Pero no he de realizar nunca mi sueño
y aquí me quedaré hasta la muerte.
Pues soy también muy cobarde y salvaje
y amo, además,
con desesperado dolor,
a esta mi pobre,
sucia, triste, desdichada patria.

Versión de José Corredor-Matheos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada